23 Eylül 2008 Salı

Kereviz Salatası Ve Zeytinyağlı Havuç





Geçtiğimiz hafta yemeğini yaptığım kerevizlerden biri firar etmiş torbadan,dün buzdolabını karıştırırken gördüm.Ve onu cezalandırıp hemen salata yaptım kendisinden.Zaten ben çiğden yapılan salatasını yemeğinden daha çok seviyorum.


Malzemeler:


Kereviz (benim bir tane vardı ama dilediğiniz kadar kullanabilirsiniz)


3-4 yemek kaşığı süzme yoğurt


4 tane ceviz içi


3-4 diş sarımsak




Yapılışı :


1.Önce yoğurdu bir kabın içine alın


2.Kabuğunu soyup yıkadığınız kerevizi bu kabın içine rendeleyin ve arada bir karıştırın ki kerevizler kararmasın


3.içine ufak doğranmış ceviz içini ve sarımsakları da ilave edin


4.Servis tabağına alıp üzerini cevizle süsleyin


Afiyet olsun



***********************************************************************************************************************







Yine dolap temizleme operasyonum sonucunda tazeliklerini yitirmeye başlayan havuçları ne yapsam diye düşünürken geçtiğimiz hafta aldığım Lezzet dergisindeki bu tarif aklıma geldi.Hem yapılışı kolay hem de lezzetli ve hafif bir zeytinyağlı oldu.Tarifi dergideki gibi aynen aktarıyorum (Lezzet dergisi Eylül 2008 sayısı sayfa 23)




Malzemeler:


1kg havuç


1 soğan


1 çay bardağı zeytinyağı


1 çay bardağı pirinç


1 tatlı kaşığı toz şeker


1 su bardağı sıcak su


tuz




Yapılışı:


1.havuçların kabuklarını temizleyip verev olarak kesin.Soğanı yemeklik doğrayın.


2.Zeytinyağında havuç ve soğanları 5 dk.kadar kavurun


3.tuzunu,pirincini,şekerini ve sıcak suyunu ilave edip tencerenin kapağını kapatın


4.Pirinçler yumuşayıp suyunu çekene kadar pişirin


5.Ilınınca servis tabağına alın,üzerini kıyılmış dereotuyla süsleyip servis yapın (ya da benim gibi maydanoz kullanın)
Afiyet olsun






Bu arada söylemesi ayıptır ama Lezzet dergisini ilk defa aldım.Hayran oldum diyebilirim dergiye,aldığım günden beri elimden düşmedi,her tarifi denemek istiyorum.Hatta birkaç tane denediğim de oldu,hepsi süper sonuç verdi.Şimdiye kadar aklım nerdeymiş ???

11 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

YASEMIN BENDE KEREVIZ SALATASINI ÇOOOK SEVERİM VALLA...ELLERINE SAGLIK ARKADASIM:)

egeli dedi ki...

BU AYKİ LEZZET DERGİSİ ÇOK HOŞUMA GİTTİ VE ZEYTİNYAĞLI HAVUÇ İLGİMİ ÇEKMİŞTİ,NEYSE Kİ KARDEŞİM İFTARDA BİZLERE YAPTI VE ÇOK LEZZETLİ OLUDU.SENİNDE ELLERİNE SAĞLIK,KEREVİZ SALATASINIDA ÇOK SEVERİM,BEN MAYONEZDE KOYUYORUM ,ÖYLEDE HOŞ OLUYOR,KİMSEDE KEREVİZ OLDUĞUNU ANLAMIYOR....

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim ellerine sağlık, kereviz salatasına bayılırım, geçen sene her gelen misafire yapmıştım, çok lezzetli oluyor.. Yeni tariflerini dört gözle bekliyorum..

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Bende çok yaparım bu salatadan, hatta çaya, oturmaya gelen misafirlere bile yaparım, aynısını birde havuçla yapıyorum ama havucu biraz zeytinyağı ile öldürüp diriliğini alıyorum, cinayet gibi anlattım amaaaaaa neysee.

bahar dedi ki...

kereviz salatası bizim evde de çok sevilir. elinize sağlık.

Halenze Özlem dedi ki...

biri kereviz salatası mı dedi. çekilin bakalım ben doktorum:) ben inceleyeyim şunu. )) elelrine sağlık canım çok öptüm

:)den dedi ki...

Benden de bir söylemsi ayıp daha önce hiç çiğden kereviz salatası yapmamıştım:) Deneyeceğim Yasemin. Ellerine sağlık.
Lezzet Dergisi, her ay olmasa da kendi kategorisinde iyi bir dergi. Tanışmana sevindim.
Sevgiler...

nilay dedi ki...

Bayılırım kereviz slatasına . ama ben hala yaz modundayım. Havalar azıcık daha sıcak gider diye bekliyorum.

zero dedi ki...

Kereviz salatası kışın benim soframdan eksik olmaz. bu salata sayesinde kerevizi sevmeyen pek çok insan da kereviz yemeye başlamıştır, tıpkı bende olduğu gibi:)

Ben nedense pişmiş havuç yiyemiyorum.Çiğken kendisiyle aramız çok iyi,ama ne zamanki yemeklerin içine girip yumuşayıveriyor o zaman bozuşuyoruz. Ama çok güzel görünüyor yemek. Zeytinyağlı yemek canavarı sevgilime yapıp kendimde ucundan tatmayı denicem:)

Bu arada ben de Lezzet dergisinin müdavimlerindenim. Hem tarifler süper, hem de saayfa tasarımları. Tarifleri paylaşmanı bekliyorum Yasemincim:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

kereviz salatasın abayılırım.Zeytinyağlıhavuö tarifini bende görüp denemek istedm ama kısmet olmadı daha
bir kaç haftadır yolum pazara düşmüyor:)artık bursaya gidince denerim
ellerine sağlık
sevgiyle kal

Craft Woman dedi ki...

affet beni bilirsin kerevize tahammül edemiyorum :))

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da