8 Eylül 2008 Pazartesi

İftar Sofralarının Bereketi - Kırmızı Mercimek Çorbası


mercimek çorbası


Ramazan'ın en keyifli yanı gün boyu hayali kurulan iftar sofralarıdır bence.Ben iftara saatler kala başlıyorum masayı hazırlamaya genelde.Sürekli oruç tutmaya bünyem dayanmasa da özellikle oruçlu olduğum günler sabahtan başlayarak mutfakta aklıma geleni pişiriyorum.Aylardır üzerimdeki tembelliği de ister istemez atmış oldum böylece.Çeşit çeşit yemekler hazırlansa da aslında içilen çorbayla beraber insan tıkanıveriyor ama yine de gözümüz doymuyor galiba.

İftariyelikler,çorbalar,sıcak yemekler,salatalar,mis gibi sıcacık pideler sofrayı süslüyor.Elbette burada dikkat etmemiz gereken en önemli nokta da bunun israfa yol açmaması ve etrafımızdaki ihtiyaç sahibi kişilerle de paylaşmayı bilmemizdir.



Geçtiğimiz hafta iftar sofralarım için hazırladıklarımı fotoğraflamışım hep.Fakat ezanla birlikte öyle bir telaşla yemeğe başlamışız ki masamızın görüntüsünü hiç almamışım.Zaten özellikle iftar saati kurulmuş saat gibi huysuzlanmaya başlayan Tuğra da sabrımızı oldukça zorluyor.Önümüzdeki günlerde misafir ağırladığım sofralarımı da paylaşırım inşallah.


fırında karnıyarık


hurma-zeytin

salata

ramazanın vazgeçilmezi tatlı
cevizli baharatlı lor peyniri



Bu baharatlı (nane,biberiye,kırmızı pul biber) cevizli lor peynirini ben makarna üzerinde çok sevdim.Sade olarak hazırlanmış makarna üzerine bolca döküp servis yapabilirsiniz.Özellikle peynir düşmanı çocuklar için makarna iyi bir kalkan,zira makarnaya hayır diyen pek çocuk yoktur herhalde. Ayrıca benim gibi pide delisi olanlar için de sıcak pideyle iştahla yeniyor.




ramazan pidesi

Daha önceden kırmızı mercimek çorbası tarifi vermemiş olduğumu farkettim.O yüzden çoğumuzun en sık yaptığı çorbalardan biri olan kırmızı mercimek çorbası tarifimi paylaşayım istedim bugün.Bizim evde yeşil mercimek kırmızıya nazaran daha sık kullanılır ama kırmızı mercimek çorbası da Ramazan'da en çok severek yediğimizdir.

Malzemeler
1 su bardağı kırmızı mercimek
1-2 yemek kaşığı pirinç (zaman zaman pirinç de ekliyorum ben )
1 orta boy soğan
1 orta boy havuç
1 domates
1 patates
1 tatlı kaşığı kadar salça
tuz,kimyon
su
tereyağı,nane

Hazırlanışı :
1. Mericimekler ve pirinç güzelce yıkanıp tencereye alınır
2.patates,soğan,havuç ve domates irice doğranıp üzerine eklenir
3.üzerine salçası,tuzu ve kimyonu ekleyip göz kararı suyunu katıyoruz
4.ben düdüklü tencerece yapıyorum kısa sürede olsun diye
5.piştikten sonra blender ile karıştırıyoruz
6.ayrı bir tavada erittiğimiz tereyağına nane ekleyip çorbanın üzerine döküyoruz.
7.güleryüzle ikram edip afiyetle yiyoruz.


Yorum

13 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Oy oy oyyyyyyyyyyyyy, Çorba istiyom, hurma istiyommm. Güzel Allahım açlıkla terbiye etmesin bizi:)))

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık Yasemin,çorba da karnıyarık da harika görünüyor,lezzetleri de nefistir eminim..hepsine bayıldım da en çok da cevizli sarmalara takıldı gözüm:-)iyi iftarlar.sevgilerimle...

Huriye dedi ki...

Merhaba canim,

Ellerine saglik,hepsi birbirinden lezzetli miss gibi.

Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim,sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Canım benim, ellerine sağlık, içim açıldı gerçekten.. Çorba nefis, rengine hayran kaldım, sıcacık ne güzel içilir.. Lor peyniri de nefis görünüyor, makarnanın üzerine koyma fikri de aklıma çok yattı :) Gelelim o tatlılara.. Yasemin'cim sen ne yaptın bana böyle akşam akşamm.. Ahhhh, kim hayır diyebilir ki o baklavalara?? Afiyet şeker olsun..

zero dedi ki...

Çorba zaten enfes görünüyor da, ben hayretler içinde tek bir şeye takıldım: baklavalara! Hayretlik olması şundan; ben pek tatlı sever biri değilimdir, bir tek kazandibi falan. Demek bana bir haller oldu bu aralar, böyle baklava görünce dibim düştüğüne göre:)

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

Banucum canım benim keşke gelsen sana da yaparım çorba ben.

Neslihan,haklısın ben de en çok cevzili sarmalara bayılmıştım zaten

Huriyecim sana da hayırlı ramazanlar dilerim

Aslıcım valla pardon insan aç olunca deliriyor değil mi,tatlılar gerçekten insanın çıldırtan cinsten bence de

Zerencim,herkes gibi senin de tatlılara takılmana şaşırmadım.ben de pek sevmem ama ramazanda mutlaka olmalı diyorum

nilay dedi ki...

Ramazanınız hayırlı , ofralarınız bereketli olsun. Mercimek çorbası oğlum doğduğunda en çok yedirmek istediğim çorbaydı. Onun çok besleyici olduğuna hep inanmışımdır. Kokusu buraya kadar geldi. Afiyet şekerler olsun

Eylos dedi ki...

Annem çok yapardı mercimek çorbasını. Hemen hergün bir çorba olurdu ama en çok mercimek... Sanırım silecek mercimek çorbası bizim fovorimizdi.

Craft Woman dedi ki...

Çok sevrim çorbayı ve karnıyarığı afiyet şeker olsun bereketin bol olsun arkadaşım.

PASTARDİA dedi ki...

ANACIM HİÇ BU KADAR YENİR Mİ İFTARDA , KESİN KARNIYARIK YANINA PİLAVDA YAPMIŞSINDIR SEN :)

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

Nilaycım ben de hep senin gibi oğluma yedirmeye pek hevesliydim ama hiç ağzına sürmez:((

Sevgili eylos,sanırım her annenin favorisidir mercimek çorbası çünkü besleyici değeri çok yüksek

sevgili CW,senin de ramazanın bereketli olsun arkadaşım

sevgili Burçin,valla pilav yapıp yapmadığımı hatırlamıyorum.ama inan sofraya gelen çoğu şeye el sürülmeden kaldırıyoruz.gözümüzü doyuruyoruz yani

www.ikizanneleri.net dedi ki...

Yasemin yas gunu pastam icin yorumuna tesekkurler ve hayırlı ramazanlar dilerim

bende yarınki misafirlerim icin karnıyarık yaptimve su an dolapta, ifatradan saat once firina verdim mi mmm, yanina da firin makarna ohh:)

sevgiler selamlar emel

Adsız dedi ki...

selam abla,suan Yavuz dayimin evindeyim ve ona corba yapmaya calisacagim :)) umarim lezzetli olur...

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da