14 Eylül 2008 Pazar

Bir İftar Daveti

Birileri bana fikir verdi ve diğer blogumdakileri buraya taşımaya karar verdim.Yavaş yavaş elbette acelem yok.Fikrini benimle paylaşan herkese çok çok teşekkür ediyorum,hemen hemen herkes tek bir konuda hemfikir olmuş.Nasılsa blogun adı ordan burdan hayattan olduğu için her telden çalabilirmişim burada rahatlıkla :))




Bugünkü yazımın konusu bu değil zaten.Geçtiğimiz Cumartesi akşamı bu yılın iftar davetini vermiş bulunuyorum.Daha doğrusu ilk ve de tek olacak sanırım.Tuğra gibi sürekli vızıldayan bir küçük adamla pek de kolay olmuyor bu işlere girişmek.Sağolsun eşim tüm gün onunla ilgilenerek bana yardımcı oldu.



Misafirlerimiz eşimin liseden çok yakın arkadaşı,eşi ve oğluydu.Fakat Aynur'cuğum kendi yaşıtlarım arasında tanıdığım en marifetli hanımdır.Elinden her iş gelen,inanılmaz güzel sofralar hazırlayan dört dörtlük bir evhanımıdır.Böyle olunca da ben haddinden fazla özendim yaptıklarıma.Her zaman yaptığım şeylerden farklı bir menüm olsun istedim ve sonuç da beni ve misafirlerimi memnun etti.



Açılışı bu aralar çok severek yediğimiz domates çorbası ile yaptım.Daha önceden tarifini paylaştığımdan farklı olarak bu defa havuç eklemeden ve kremasız yaptım; servis yaparken de üzerine kaşar rendeledim.





Ana yemek olarak fırında sebzeli (havuç,patates,bezelye,domates ) top köfteler yaptım.Ancak fotoğraf çekmemişim maalesef.Yanında şehriyeli pirinç pilavı ile servis yaptım. Yanına da pastırmalı-kaşarlı krep bohçalarımı ekledim.
















Bu krepler benim favorimdir,iç malzemesini istediğiniz şekilde yapabilir ve her zevke hitap eden bir tad elde edebilirsiniz.Ben Ramazan'da yine aranılan bir lezzet olduğundan pastırma tercih ettim ve misafirlerim de oldukça beğendi.Tarifini vermem gereksiz aslında ama yine de kısaca anlatayım.Krepleri hazırladıktan sonra ortalarına dilediğiniz malzemeyi koyup dört tarafından katlayıp kat yeri alt tarafa gelecek şekilde fırın tepsisine diziyoruz.Fırında biraz kızarana kadar pişirip isterseniz üzerine kaşar rendeleyebilir ya da birazcık tereyağı sürüp maydanoz serpebilirsiniz.






Zeytinyağlı olarak barbunya tercih ettim.Tarifimi ilerleyen günlerde paylaşacağım,sayfamda bulunsun tarif nolur n'olmaz :)) Kızkardeşim Cumartesi sabahı 1 aylığına Amerika'ya gitti,2 hafta Miami'de olacak ordan da 2 hafta dayımın yanına Güney Carolina'ya geçecek.Dayımın çok sevdiği yeşil mercimek çorbasını da benim blogumdan bakıp yapacakmış.O yüzden herkes zaten zeytinyağlı barbunya nasıl yapılır bilir zaten,demeyip tarif vereceğim.Belki dayıcığımın canı barbunya da çeker,yaparsın değil mi Nes???






























Salata olarak da bu defa farklı olarak bir de roka salatası yaptım.İrice doğranmış roka üzerine bolca tulum peyniri ve ceviz ekledim,nar ekşisi ile de lezzetini taçlandırdım.İnanılmaz bir tadı oldu bence,benim gibi peynir sevenlerdenseniz mutlaka denemelisiniz.





Bu tabağın telif hakkı Sevgili Aslı'ya aittir baştan söyleyeyim.En azından ben ondan esinlendim ve kayısı,fındık,ceviz,hurma dörtlüsünü bu şekilde servis ettim.
Siyah-yeşil zeytin ve hurma üçlüsü de masadaki yerini bu haliyle aldılar.































Peynir tabağı ve biberli domatesli sos.Bu sosu kış için yaptım ilk defa.Lezzetini çok beğendim,bir ara tekrar yapacağım inşallah son domatesler de bizi terketmeden, o zaman tarifimi de sizlerle paylaşırım.Etlerin yanına çok yakışıyor ya da makarna sosu olarak da kullanılabilir.



Tatlı olarak da revani yaptım.Öyle pek de ahım şahım bir şey olmadı ama tabağa konulanlar da afiyetle yenildiğine göre tarif paylaşılabilir nitelikte sanırım.Önümüzdeki günlerde tarif gelecek.



Aynur arkadaşım da gelirken yine eli kolu dolu dolu gelmiş her zamanki gibi.Kırmızı biberli patlıcan salatası ve tavuk göğsü yapmış (üzeri kadayıf ile süslenmiş).Onların da fotoğraflarını paylaşayım da bari tam olsun























Bu güzel tabağı da hediye olarak getirmiş.Ben bayıldım buna,artık çarşı pazar gezmeye pek vaktim olmadığından son zamanlarda çıkan yeni şeylerden pek haberim yok.

İşte bu Ramazan'ın ilk davetinden notlar bu kadar.Bakalım beğendiniz mi yaptıklarımı?


Yorumları alalım o zaman.



13 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Yasemincim merhabalar canım.
İlk önce bloglarını birleştirme işine bende "evet" diyorum. Hem daha keyifli olur senin için. Sofran da yok yok olmuş. Menün çok güzel. Ellerine sağlık. Hediye aldığın tabağada bayıldım. Senin gibi benim de bu aralar dünyadan haberim yok. İftara davet konusunda, aileler dışında bende senin gibi düşünüyorum. Zaten şu sıralar en rahat ettiğimiz öğün sahur diyebilirim :)
Sevgiler

SMİLENA dedi ki...

eline sağlik canım herşey harika görünüyor.en önemliside dostlarla geçirilen harika saatlar.ben en çok bu kısmını seviyorum.iyi bir hafta olması dileklerimle.semra

PASTARDİA dedi ki...

YASEMİNCİM , BLOGLARI BİRLEŞTİRME KARARINA BENDE KATILIYORUM :)

Craft Woman dedi ki...

Afiyet şeker olsun Yasmincik. Krepleri çatalla delme fikrini deneyeceğim sağolasın.

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

yasemın merhaba..bende konuları ınceledım ve bloglar bırlestıgı ıcın sevındm bızede kolaylık olur ıncelemekte...

iftar konusunda ıse haklısın ben 3 yasındaki kıpır kıpır oglumla anneme babama ve kardesıme zor hazırladım..

anca kayınvalıdem alırsa yapabılırım belkı ama zor cocukla...

ellerıne saglık cook şık ve lezzetli bir sofra olmuş...

sevgılerımle...izninle senı lınklerıme eklıyecegım:)

zerrin - misss dedi ki...

merhaba yasemin, rastlantı karşılaştım blogunuzla.. ne sevimli bir blog. Her iki bloguda pek sevdim.

İftar davetindeki yemekler çok iştah açıcı.

Ellerinize sağlık.

Sayfanıza eklediğiniz yazılarınızın başlıklarını her yeni yazı eklediğinizde sayfamda bulunan manşete eklerseiz diğer dostlarda sizden haberdar olacaklardır. Sizi manşetde görmek beni sevindirir...

Sıcacık sevgiler

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Yavlum kim geldi böyle? Coşmuşsun, bende iftara gelmek istiyorum sana mümkün mü????:)

Huriye dedi ki...

Canim benim selamlar,öncelikle bloglarini birlestirme karari aldigin için çok sevindim,eee yani iyi fikir vermisiz hihiii:))Off'la devam edecegim masallah sana becerikli arkadasim döktürmüssün de döktürmüssün hepsi harika lezzetler,hangisine bakacagimi sasirdim yorulmusundur da eee hadi dinlen artikin,vallahi saka bir yana hepsi süper,ellerine saglik canim. Sofraniz bereketle dolsun,sevgiler.

zero dedi ki...

Yasemincim en güzeli o sofrada bir araya gelmiş olmak bence, yoksa yiyip içilenler detay aslında. Ama tek başına lezzetli ve şık bir şey ortaya çıkarmışsın çok belli:) Ellerine sağlık canım:)

Haydins dedi ki...

Yemekler nefis gorunuyorda ben tabaga takildim ,cok guzelmis..

zarpandit_gokche dedi ki...

ay bn bu posta yazmıstım gitmemiş:)

süpersin ya o krep neydi öyle pastırmalı kaşarlı:) bayıldım :)

mukemmel bi sofra olmus cnm ablacım ellerine sağlık:)

bu arada ben çorbanı tek gecenlerdenim:))))

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim ellerine kollarına sağlık, maaşallah bir kuş sütü eksik, döktürmüşsün :) Krep bohçalara bayıldım, bu şekilde servis etmeyi hiç düşünmemiştim, yalnız merak ettim, kreplerdeki o ufak delikler nasıl oluştu? Çok hoşuma gitti görüntüsü.. Yemiş tabağını yapmana çok sevindim, teşekkürler, ne mutlu bana.. Nice bereketli iftar sofraların olsun inşallah..

Betül KÖROĞLU dedi ki...

herşey çok güzel gözüküyor ellerinize sağlık. Kreplerdeki küçük delikler tavaya döküldüğünde içindeki hava kabarcıklarının sönmesiyle oluşuyor. Sen kabartma tozu koyduğun için biraz daha büyük oluşmuşlar. Çok şirin olmuş ..

sevgiler..

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da