20 Ağustos 2008 Çarşamba

İlk Defa Mimlendim ; Taklitçi Değil Kendin Ol


Blog hayatıma başladım başlayalı hep bir merakla ve imrenerek baktım bu ''mim'' olayına.Nedir,nasıl mimlenilir,mimlenince ne olur vs.Ta ta taaamm bugün de ilk defa Sevgili Aslı tarafından mimlenmişim.Konu da öyle eften püften değil hani,bayağı bir düşündüm taşındım madem mimlendik adabına uyalım dedik.Konu Taklitçilik.



Platon'a göre meydana getirilmiş tüm sanat eserleri taklittir çünkü var olan şeyler zaten düşüncelerin kopyasıdır. Mesela masa resmi yapan ressam, marangozun düşünceler dünyasından yaptığı şeyi kopya eder o halde bu ikinci dereceden bir taklittir.Bu da bir bakış açısı tabii ki ama taklit ile esinlenme arasında da fark var elbette.Bir yerlerde bişeyler görüp biz de aynısını yapmak isteyebiliriz,bunun da kimse önüne geçemez.Fakat ona kendimizden birşey katmadığımız,bize özgü hale getirmediğimiz ve tamamen aynısı olarak yaptığımızda bu taklittir.



Sanırım her konuda önüne geçilemeyen bir sorun bu taklitçilik;müzikte ,sinemada,tekstilde,kozmetikte,bilişimde,otomotivde ve daha birçok sektörde.Konusunda iyi olanların kaderi bir anlamda da taklit ediliyor olmak.Ama dünya çapında bir çok marka (Gucci,Prada,Adidas ki bunlar en çok taklit edilen markalar arasında) bunun önüne geçebilmek için taklitlerine karşı savaş açmış durumdalar.Bütçelerinden büyük bir payı taklit ürünlerini ihbar edenlere ayırmışlar.Bu konu ile ilgili makaleye burdan ulaşabilirsiniz.



Bloglarda da çokça taklit edilen ve taklit eden olduğunu biliyorum.Şahsen takip ettiğim arkadaşlarımın bloglarında çok beğendiğim tarifleri deneyip de sayfama koyacaksam mutlaka arkadaşımın adını veririm.Bunu ona ve emeğine olan saygımdan yaparım.Tüm blogcu dostların da aynı itinayı göstermeleri gerektiğine inanıyorum ve bu mim konusunun da çok yerinde olduğuna inanıyorum.Ben de her biri nevi şahsına münhasır 3 arkadaşımı mimleyerek bu oyuna davet etmek istiyorum.Canım Bayan Baykuş'um Banu ; Sevgili Zeren ve Gülden sıra sizlerde.


Yukardaki fotoğraf buradan alıntıdır.



Yorum var mı?

6 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

zero dedi ki...

Yasemincim istemeden de olsa sana acı veren bir yaraya bastığım için çok özür dilerim. İnsanoğlu kayıplarını hep hatırlamak ister ama acısının katlanılmazlığı her yanı uyuşturur çoğu zaman. Bilirim, ben de çok iyi bilirim... Aynı senin de demiş olduğun gibi, hep hatırlamak istediğin haliyle mutlu günlerinizin kahramanı olarak kalsın Gökhan Abin.

Bu arada ben de ilk defa mimlenmişim, kaçırır mıyım fırsatı:) ilk fırsatta paylaşacağım düşüncelerimi. Çok teşekkür ederim arkadaşım:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Tebrikleeeeerrr :) Hayırlı uğurlu olsun canım :) Ellerine sağlık, yazını çok beğendim, özellikle de Platon kısmını iyice özümsemeye çalıştım.. Sevgiler canım..

:)den dedi ki...

Yaseminciğim merhaba,
Sabah işe geldim. Bir kupa çay eşliğinde bloguma bir gözatayım önce dedim. Bir ne göreyim, beni mimlemişsin! Biliyorsun bloglar dünyasında yeniyim. Mimlenme, sobelenme nedir tam olarak bilmiyorum:(
Bu oyunda olmak beni mutlu eder ama oyunun kurallarını bilmediğim için desteğine ihtiyacım var.
HEEEELLPPPPP!!!!
Mimlenmek iyi birşey olsa gerek:) Beni mimlediğin için teşekkür ederim arkadaşım:)

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM ;GECEN SENE SEVGİLİ NASİBİM ARKADAŞIMIZIN BAŞLATTIĞI “İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2” Nİ BU SENEDE DEVAM ETTİYORUZ
1-7 EYLÜL TARİHLERİNDE http://birdemliksohbet.blogspot.com 8-14 EYLÜL TARİHLERİNDE SEVGİLİ SELMA ABLAM (http://selmahlc.blogcu.com ) ADRESİNDE VE KALAN 15 GÜNLÜK DİLİMDE İSE SEVGİLİ NASİBİM ABLAM (http://porselendemlik.com ) ADRESİNDE YAPILACAKTIR KATILIMIZI BEKLİYORUM HAYIRLI BİR RAMAZAN GECİRMENİZ DİLEGİYLE …BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
……………………………………………………………………………………………………………
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;14.08.2008--14.09.2008 Tarihleri arasında EN GUZEL PASTA 2 YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL PASTA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL PASTA YARIŞMASI 2" BAŞLIĞINI YAZARAK BANA MAİL ATMANIZI (birdemliksohbet@hotmail.com) VE 16 ,09,2008 TARİHİNDE SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI RİCA EDİYORUM.BU YARIŞMADA BİRİNCİ OLAN ARKADAŞIMIZ 6-19 EKİM TARİHLERİNDE PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNDE YANİ 27. Cİ EV SAHİBESİ OLARAK SEZONU AÇACAKTIR. SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL

zarpandit_gokche dedi ki...

ne kadar zamandir gelmedim tatildesin diye düşünüyordum emeğerse geleli çok olmus ablacıgımm:)

muthiş yemekler mamalar anılar var :)

benim yerimede yeseydiniz mıhlamalarııı :)

pelin'ce dedi ki...

Ne güzel yazmışsın,yüreğine sağlık..

Sevgiler.

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da