31 Temmuz 2008 Perşembe

Kıymalı Taze Fasulye ve Cacık

Yine arşivde bekleyen bir tarifle geldim bugün.Ne arşiv varmış bende de yani,bir türlü bitiremedim.Bu sıcak ve tembellik dolu günlerimi düşünerek demek ki depo yapmışım bolca.




Genelde taze fasulyeyi zeytinyağlı yapmayı tercih ederim.Ama annem bu fasulyeleri getirdiğinde yazlıktan aldığını,etli yaptığını ve çok lezzetli olduğunu söyleyince dayanamadım ben de öyle yaptım.Etli derken benimki kıymalı elbette.Kuşbaşı et sevenler elbette öyle yapabilirler ama ben kıyma sevenlerdenim.Bu arada kıymamı da mutlaka aldığım kasapta gözümün önünde kendi seçtiğim parçadan çektiririm.Tuğra için kıyma almaya başladığımdan beri hiç kıyma almadım.Zaten artık görüp okuduklarımızdan sonra kimse almasın bence.

Malzemeler
1 kg taze fasulye
2-3 orta boy soğan
3 yemek kaşığı sıvıyağ
200gr kıyma ( ben daha önceden hazırladığım kıymalı yemek harcımı kullandım)
4-5 adet domates( benim harcımda domates de olduğu için ayrıca eklemedim)
3-4 diş sarımsak
Tuz
Su

Önce fasulyeleri güzelce ayıkladım.Kılçıkları olanları da yanlarından temizledim ve yıkadım.Sıvıyağda soğanları biraz kavurup kıymayı ve en son da domatesi ekliyoruz.(Ben derin dondurucudan çıkarttığım kıymalı yemek harcımı tencereye koyup çözülene kadar bekledim) Sonra da fasulyeleri ekleyip 1 bardak kadar su katıp kısık ateşte pişirdim.


Yanına da bol sarımsaklı cacık yaptım.Cacık tarifini de vermeme gerek yok sanırım.




Yorum yapar mısınız?

4 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Tijen dedi ki...

Oh afiyet olsun!

:)den dedi ki...

Yaseminci�im merhaba,
D�n ak�amki m�n�m�z bizimde taze ye�il fas�lye idi. Zeytinya�l� ve bol domatesli:) Fas�lyeyi hi� k�ymal� denemedim. E�im bay�l�r asl�nda. Yeterki etli bir yemek olsun:)
Cac�k da yan�na �ok yak�m�t�r. Cac� ben sirkeli yap�yorum. Farkl� bir lezzet oluyor. Sirke seversen mutlaka dene derim. Yok sevmiyorsan bo�ver gitsin:)

Bloguma b�rakt�n yorum �ok g�zeldi. Penceremdeki orkideyi farketmen ne kadar mutluluk verici. Hep yaz�yorum ya senin yerin ba�ka diye. Bo�a de�il i�te:)
Bak�nca g�rebilen, ya�am�n fark�nda olan, sevgi dolu, okuyan, �renen birisin.
K�ymetinin bilinmesi dile�iyle...

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Merhaba canım.
Fasulyeyi bende bazen kıymalı yapıyorum. Eşim biraz eti çok sevenlerden olduğu için :)
Seninki de çok güzel görünüyor canım. Ellerine sağlık

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Kıymalı fasülyeyi ben de severim, epeydir de yemedim.. Ve aynı senin gibi sebze yemeklerine asla kuşbaşı et koymam, kıymayı da fasülye gibi birkaç sebze yemeğine korum.. Afiyet olsun.. Bu arada servis tabağı çok güzel :)

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da