2 Haziran 2008 Pazartesi

Zeytinyağlı Fasulye




Yazın gelmesine en çok neden sevinirim biliyor musunuz?Çünkü yazın buzdolabında zeytinyağlı fasulye olmayan günümüz yoktur da ondan.Ne deniz ne güneş ne de tatil bu kadar mutlu edemez beni,güzel pişmiş zeytinyağlı fasulye ve yanında da beyaz peynir.Ben beyaz peynirle yemeyi severim belki ilginç ama.Her hafta mutlaka pazardan alınır ve yapılır.



Geçen hafta da yılın ilk fasulyesini aldım sonunda.Doktorlar hep diyorlar ya sebzeleri meyveleri ucuzlayınca alın,böylece hormondan bir nebze de olsa koruyun kendinizi diye.Ben de ancak bu kadar sabredebildim işte.Etlisini pek aramam ama zeytinyağlısına dayanamam.

Malzemeler
1 kilo taze fasulye
3-4 adet domates
2 adet orta boy soğan
3-4 diş sarımsak
3 yemek kaşığı zeytinyağı
2 adet kesmeşeker
tuz







Önce yemeklik doğranmış soğanı zeytinyağında kavurmadan biraz çeviriyoruz(zeytinyağlı yemeklerde soğan kesinlikle kavrulmaz,hatta çiğden bile konabilir.Aslında zeytinyağını da piştikten sonra ocağı kapadıktan sonra eklemek gerekir ama bu kısmı bir türlü uygulayamıyorum).Sonra domatesi ve de ayıklanıp güzelce yıkanmış fasulyeleri ekliyoruz.Şekerini,tuzunu atıp kısık ateşte yavaş yavaş pişmeye bırakıyoruz.






Bir de mutfakta çok işime yarayan bir şeyi paylaşmak istiyorum.Ben yemek yaparken sarımsağı çok kullanırım,her yemeğe de mutlaka eklerim.Fakat bazen aceleden ya da soymaya üşendiğim için koyamıyordum.Artık sarımsakları aldığım gibi oturup boş bir vakitte hepsini ayıklıyorum.Bir kavanoza doldurup üzerini geçecek kadar da zeytinyağı ekliyorum.Hem yemek yaparken pratik oluyor hem de yağını salatalarda kullanıyorum,inanılmaz hoş bir lezzet oluyor.Size de tavsiye ederim.


Yorum yaz.

10 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Çok süper görünüyor, iştah açıcı.Ben sabah kahvaltısında bile yerim zeytinyağlıyı. Hoş ben sabah kahvaltısında çorba içerim ama işkembe, kelle paça falan... Aslıhan'cım benimde peynir takıntım var, patlıcan ve biber kızartma üstüne domates sosu ve peynir, ayyy ağzım sulandı.

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

sağol banucum,valla aynen dediğin gibi benim beyaz peynir sevdam fazla.biraz tutmaya çalışıyorum kendimi yoksa her öğünde yiycem

Sibel dedi ki...

Yaseminciğim ben de çok seviyorum, hatta bugün öğle yemeğinde de yedim misler gibi:) Beyaz peynirle de olur valla neden olmasın? Ben de sarımsak çokça kullandığım için hepsini soyup dondurucuya koyuyorum artık. Koku sızdırmasın diye çift poşet yapıyorum. Çok pratik bir yöntem bu da, çıkardıktan 1-2 dk sonra hemen doğrayıp atıyorum yemeğe.
Sevgilerimle..

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım bende fasulyeyi severim ama eşim pek sevmez,Oyüzden sık sık yapamıyorum.
Ellerine sağlık
Alttaki kurabiylerde harika görünüyor.

Sana komşu gelecektim ama canım biz karşıdayız:)
Ama seninle komşuluk yapmak isterdim,birimiz kurabiye birimiz kahve hazırlayıp,muhabbet eşliğinde tüketirdik:)
sevgiyle kal

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

nilay dedi ki...

Aynı zamanda yanı şeyi önerimişiz görünce şok oldum. Çok da hoşuma gitti.
Yazılarını okumak çok zevkli.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim, merhaba, güzel yorumun sayesinde tanışmış olduk, ben de iade-i ziyarete geldim :) Zeytinyağlı fasulyen gerçekten de çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.. Borcamından bende de var, nedense hep misafirler için çıkarıyorum, aklıma gelmiş oldu daha sık kullanayım :) Sarımsak saklama yöntemin de çok hoş, salataya kullanma kısmı da, teşekkürler deneyeceğim..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim cumartesi günü sarımsak saklama yöntemini anneannemde de gördüm ve ısrarlarına dayanamayıp eve götürdüm :) Dün akşam da ilk defa barbunya pişirirken kullandım. Çok pratikmiş gerçekten de.. Gidip gelip kavanozun kapağını açıyorum, mis gibi kokusuna doyamadım :) Tekrar teşekkürler..

EZGi :)) dedi ki...

enfes görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Sarımsak tavsiyenizi deniycem :)

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da