25 Haziran 2008 Çarşamba

Kıymalı Patates - Mutfakta Pratik Olmanın Yolları

Eski kadınlar gerçekten çok daha hamaratmış bizlerden.Bizim gibi otomatik çamaşır bulaşık makineleri,mikserleri,blenderleri yokmuş ama yine de herşeyi yapıp yetiştiriyorlarmış.Bizler artık evlerimizde her türlü elektronik alete de sahibiz,markete gittiğimizde doğranmış soğanı da yıkanmış sebzeyi de pişmiş yemeği de kolaylıkla buluyoruz yeri gelince.Eskiler öyle değilmiş ama sanırım bizler kadar da pratiklik delisi de olmamışlar.Artık kadınlar iş hayatında da daha aktif olduklarından mutfağa ayrılan süre maalesef azaldı.Ev hanımı olanlar da eğer cocukları varsa onunla kaliteli vakit geçirmenin derdindeler ya da başka işlerle uğraşmaktan (tv,internet,telefon vs.) mutfağa sıra gelmiyor.

Bizim evde durum şöyle; Tuğra ben mutfağa girip yemek yapacağım sırada ne yapıyorsa yapsın hemen yanıma gelip ağlaşmaya başlıyor.İstiyor ki hep onun yanında olayım,beraberce oynayalım.Hal böyle olunca da ben de tüm gün evde olmama rağmen pratik olmanın çarelerini arar oldum.Geçenlerde sarımsak saklama yöntemimi paylaşmıştım.Bugün de bir başka pratik mutfak önerisi paylaşayım bari.

Ben yemekleri genelde kıymayla yapmayı severim,parça eti sevmediğim için.O yüzden benim işime çok yarayan bu.Kıymayı aldığımda hepsini soğan,domates,salça ve sarımsakla kavuruyorum buzdolabı poşetlerine bölüyorum.Dondurucuya öylece kaldırıyorum.



Böylece Tuğra'ya rağmen yemek yapmam birkaç dakika sürüyor.Hangi sebzeyi yapacaksam yıkayıp temizleyip tencereye koyuyorum üzerine de dondurucudan çıkardığım kıymalı harcı.Çalışan ya da küçük çocuklu olanlara tavsiye ederim cidden çok pratik bir yöntem.Aynı şey parça et için de yapılabilir sanırım,ben sevmediğim için sadece kıymayla yapıyorum.

Kıymalı Patates


Geçen gün de Tuğra'nın uyuduğu bir vakitte yaptım ve bir kısmını yemek için ayırıp fazlasını derin dondurucuya kaldırdım.Ayırdığım harcın içine de 2 adet patatesi küp küp doğrayıp kısık ateşte pişirdim.Böylece çok sevdiğim kıymalı patates tarifini de vermiş oldum.


Servis yaparken de üzerini balkonumdaki dereotları ile süsledim.

Afiyet olsun.

Yorumu olan var mı?

5 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Yasemin'cim öncelikle ellerine sağlık, patates yemeği evvelsi akşam bizim de sofamızda misafirdi :) Kıymayla ilgili pratik önerin çok hoşuma gitti, ben kıymayı tek başına kavurup buzdolabı poşetinde dondurucuya koyuyorum. Sosuyla hazırlamak daha da pratik, teşekkürler paylaşımın için..

Huriye dedi ki...

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Patatese bayılırım, otların çıkmaya başlamış süper görünüyorlar. Fesleğen ekmiş miydin? Yoksa onu da ekle ve herşeye kat, süper bir tatttt.

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Çiğ çiğ herşeye kat, dün akşam cacık yaptım, içine çiğ çiğ kattım valla. Süper bir tat, maydanoz gibi kullan yani.

zarpandit_gokche dedi ki...

yasemin ablacım valla ellerine sağlık canım çekti hemen gidip yapasım geldi inan bana:)

ay kıymalı fikir süper bizde çok yapıyoruz annemle bazende domates bamya biberi ayrı ayrı kavurup (az yağda) poşetliyorum malum kışın bamya domates pekte güzek olmuyor..kışa menemenlik iyi oluyor:)

bende parça et sevmiyorum babamın sevmesinin inadına:)

kıymalı hersey dahada lezzetli güzel:)

o bebişini yerim ben eee evde malum tek oyun arkadası sensin:) sende gidince ağlayıp yanına cekmesi gayet normal:)

ellerine sağlık ablacım mis gibi dereotu kokularıda ayrı güzeldi blogunda:D

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da