17 Nisan 2008 Perşembe

Marmelatlı Kurabiye













Yine uzun zamandır bekleyen bir tarifimle geldim bugün.Bu marmelatlı kurabiyeleri geçen hafta annemdeyken annemle beraber yaptık.Serpil Yengem'in 8 Nisan doğumgünü idi ve Handecim kuzenim annesi yorulmasın diye evini açtı bizlere.Çok da cici mamalar yapmıştı ana-kız yine.Biz de giderken ne yapalım diye düşündük ve bu kurabiyeleri yaptık.




Malzemeler

1 paket margarin eritmeden

1 yemek kaşığı nişasta

5 yemek kaşığı pudra şekeri

2 yumurta (birinin sadece sarısı içine katılacak,akı üzerine sürülecek)

aldığı kadar un

üzerine koymak için toz şeker ve marmelat













Annem kepekli un tercih etti ama bence bu kurabiyeler beyaz un ile daha lezzetli oluyor.Tüm malzemeleri birbirine katıp güzelce yoğurun.Sonra da ceviz büyüklüğünde parçalar alıp elinizle yuvarlayın önce yumurtanın akına sonra da toz şekere batırıp parmağınızla da kurabiyenin ortasını çukurlaştırın.Yaklaşık 175 derece fırında 10 dakika piştikten sonra tepsiyi fırından alıp çukurlarını marmelatla ya da dilerseniz reçel ile süsleyin.Tekrar fırına verin de üzerleri biraz kızarıncaya kadar pişirin.Ama benim gibi sabırsız olup sıcak yemeye kalkışmayın,zira sıcak reçel elime aktı ve elimi bir güzel yaktım.Neymiş,açgözlülük iyi birşey değilmiş.Afiyet olsun.





**************************************************************

Bu şahane börekler Hande kuzenin marifetli ellerinden

çıkmış.Benim gibi pırasa sevmeyen birinin bile severek yediği pırasalı üzeri galeta unlu börekler,tarifi bir yerlerde var ama bulamadım işte akşam akşam.Bir ara kendim de yapıcam inşallah, o zaman veririm söz.Hande'nin masasında daha neler yoktu ki,zeytinyağlı yaprak sarma,mahlepli poğacalar,kakaolu kek,tuzlu gevrek,bizim kurabiyeler ve tiramisu.Burdan da tekrar kutluyorum Serpil yengeciğimin doğumgününü,çok keyifli bir gün oldu,güldük eğlendik.Daha nice yıllar aynı neşeyle kutlayalım inşallah.



Ve yorumlar !!!

5 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

hastayım sizin tabanlara valla çok şıklar bu arada kurabiyelerde nefis, pırıl pırıl görünüyorlar.

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

bu tabak annemin,ben de bu tabağa hastayım.kurabiyeyi orada yapınca fırsat bu fırsattır deyip hemen resmimi de çektim.

EZGi :)) dedi ki...

yasemincim enfes görünüyorlar ellerine saglık canım benim kocaman sevgiler

nalan dedi ki...

biriki lokma da kedişlere ayır ablasıııı,
yorumlarını sevinerek okuyorum tatlım sağol

Emine dedi ki...

yasemin harika görünüyorlar vlla ellerine sağlık :)

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da