3 Nisan 2008 Perşembe

Kabak Çorbası


Çocuk olunca evde,bir de iştahsız olunca anne de ister istemez cambazlık denemeleri yapıyor işte benim gibi.Olur olmaz herşeyden çorba yapmalar,ağzından burnundan sıkıp yedirmeler vs.Bu tarifi geçen hafta Portakal Ağacı'nda görünce hemen denenecek listeme almıştım zaten.Ama malum mevsim sebzesi değil kabak diye yapmadım.Sonra da merakıma yenik düştüm ve geçen gün denedim.Aslında sebze çorbalarını sevenlere hoş gelebilir tadı ama benim pek tarzım değil.Sadece çocuk menüsü olsun diye de buraya ekledim.Çünkü Tuğra bey her yoğurt içerikli yemek de olduğu gibi severek içti.
Ne yedirsem,nasıl yedirsem derdi olan anneler bir denesinler bakalım çocukların ağız tadı bizden farklı ne de olsa.
Malzemeler

1 orta boy soğan
2 diş sarımsak
6-7 orta boy kabak (asıl tarif böyle ama ben 2 adet kabak kullandım)
1 su bardağı yoğurt
2 su bardağı süt (yarım lt kullandım ben)
1-2 tepeleme yemek kaşığı tereyağı
1 yemek kaşığı limon suyu
tuz, karabiber
bir demet taze nane (kuru nane kullandım)
Önce sıvıyağ eklediğim tencerede yemeklik doğranmış soğanı ve sarımsakları çevirdim.Ayrı bir yerde 1/2 lt sütü ısıttım bu arada.Kabakları ufak ufak doğradım ve tencereye ekledim,üzerine tuzunu ve sütü de ilave ettim.yarım saat kadar pişirdim kısık ateşte.Aman tencerenin kapağına dikkat,zira içinde süt var birkaç defa taşma tehlikesi atlattı benimki:)
Bir sonraki aşamada ise çorbayı blenderdan geçirdim.Daha sonra içine birlikte çırptığım limon suyu ve yoğurdu yavaş yavaş ekledim.Birkaç dakika da bu şekilde kaynattıktan sonra çorbamız hazırdı.Servis yaparken de üzerine nane serptim.Afiyet olsun miniklere.
Şimdi de sıra yorumlarda...

4 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Zeynep dedi ki...

Bir kenara not edeyim. Benim ufaklık henüz 7 aylık. Onun için şimdilik ağır ama ileride deneriz. Eline sağlık!

Zeynep dedi ki...

Bir kenara not edeyim. Benim ufaklık henüz 7 aylık. Onun için şimdilik ağır ama ileride deneriz. Eline sağlık!

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

Çorba mı??? Hımm kelle paçadan işkembeye,düğününden brokoliye hastasıyım. Çorbasız yemek olmazzzzzzz.Deneyeceğim bu çorbası muhakkak.

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

Zeynepcim dediğim gibi çocuklar için çok besleyici,nasıl alışırlarsa öyle de devam ediyor bu yemek alışkanlığı.kesin denemelisin belki sizler de seversiniz.

banucum sana da teşekkür.valla ben çorbada biraz klasikçiyim galiba.fazla yeni şeyleri sevemiyorum ama tuğra için yapıyorum mutlaka.sen de o güzel saçlı Kayra'ya yap annesi:)))öptüm ikinizi de.

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da