17 Mart 2008 Pazartesi

Yeşil Mercimek Çorbası mı Yemeği mi desem bilemedim




Bu aralar çok fazla yeşil mercimekli tarif üstüste geldi ama tesadüf diyelim.Gerçi ben çok seviyorum ve sık sık da yapıyorum.Mercimekli makarna,mercimekli bulgur pilavı derken sıra geldi çorbasına.Aslında pek de çorba denemez yemek gibi hem kıvamı koyu hem de yemek gibi doyurucu.Herkesin kendine göre bir tarifi vardır ama benimki ennn güzeli:))






Malzemeler

Büyükçe bir kase yeşil mercimek

dilediğiniz kadar kıyma

1 orta boy soğan
1 domates

1 yemek kaşığı salça

2 yemek kaşığı sıvıyağ

1 avuç kadar küçük kesik küp hamur

1 avuç kadar bulgur

kuru nane


İşe öncelikle mercimekleri haşlamakla başlıyoruz.Diğer tarafta da soğanı sıvıyağda kavurup kıymasını ekliyoruz.Dilerseniz kıymasız da olur,ben Tuğracık da yiyecek diye daha faydalı hale getirmeye çalıştım.(Ya da bir parça tavuk baget de ekleyebilirsiniz eğer kıymasız ise elbette.Sonradan bagetin etlerini ayırıp ufak ufak çorbaya katabilirsiniz)



Kıyması da iyice kavrulduktan sonra domatesini ve salçasını da içine kattım.Haşlanmış mercimeği de suyunu ziyan etmeden aynen tencereye ekledim.Kıvamına göre 1 ya da 2 bardak kadar su ekledim.Herkes sevdiği gibi yapabilir elbette,ben biraz koyu seviyorum bu çorbayı.Suyu da iyice kaynayınca içine bulguru ve kesik küpler halindeki hamurları atıyorum.10-15 dakika kadar piştikten sonra tuzunu,kuru nanesini ekleyip ateşten alıyoruz.Afiyet olsun.



6 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Mercimek yemeğin gerçekten güzel görünüyor. Ellerine sağlık Yasemin'cim...

Banu Karagil Dalaman dedi ki...

acayip lezzetli görünüyor, ekmeği bandıra bandıra lahana turşusu ile yiyesim geldi:)))

ezginin mutfağı dedi ki...

yasemincim çok lezzetli görünüyor çok doyurucu ve besleyici bir tarif olmuş ellerine saglık canım kocaman sevgiler

YASEMİN ASLIHAN BABALIK dedi ki...

banucum sen gel ben sana koca bir tencere yaparım valla turşuyla denemedim ama fena fikir değil.

ezgi sana da tesekkurler yorumun için

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Yasemincim mercimek harika olmuş ellerine sağlık

Ben haftada 15 de bir mutlaka mercimek yeöeği yapatım

Canım çok zor ulaştım yorum kısmına acaba benden mi kaynaklanıyor

bakınca sayfana yorum kısmı görünmüyor
farkında değilsen diye haber vermek istedim

Ayrıca arkadaşlarının arasında olduğum için çook mutlu oldum.etkinlik logosuda pek yakışmış sayfana
etkinlik için hazırlanıyorsun dimi?

mektup gibi yorum oldu
sevgiyle kal

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

canımm yok gülmedimm:)
31 mart son katılım tarihi az kalorili diyet tariflerini haydikizlardiyete@hotmail.adresine gönderiyorsun ayrıca sayfanda diyet etkinliği başlığı altında yayınlıyorsun
ayrıntılı bilgi diyet etkinliği bölümünde benim sayfada yanii:)

sevgiyle kal

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da