11 Mart 2008 Salı

Mercimekli Bulgur Pilavı



Geçen hafta annemde kaldığımda yeni denediğim ve çok beğendiğim bir tarifi onlara da yaptım,mercimekli makarna.Seda'dan almıştım bu tarifi ve çok da severek yemiştik.Orda da herkesin pek hoşuna gitti,hatta teyzem anneannemin bulgur pilavını da mercimekli yaptığını söyledi.Ben de dün hemen bu versiyonu da denemeliyim dedim.


Sedacım sen de mutlaka en kısa zamanda denemelisin,ben bulguru her zaman pirince tercih ettiğim için çorbadan pilava herşeye eklerim.Hem de pirince nazaran daha besleyici.Ayrıca mercimeği çocuklara yedirmek için de böyle değişik tarifler yapmalıyız.Kaçarı yok yenecek mi yenecek.

Önce 1 çay bardağı kadar mercimeği 15 dakika kadar haşladım,çok da unufak olmasını istemedim ben,biraz diri diri ağza gelmesi daha hoşuma gidiyor.İsteyen daha yumuşak olsun diye haşlama süresini uzatabilir.

Bilmeyenler için bulgur pilavının yapımını da anlatayım kısaca.Ben öyle ölçülü falan yapamam bulguru pirinç pilavı gibi.Öyle göz kararı ama burdan tarif vericem diye aşağı yukarı dikkat ettim ölçülere.

Öncelikle 1 orta boy soğanı az tereyağ ve biraz da sıvıyağ ile pembeleşene kadar kavurdum.sonra içine sırayla 1 tatlı kaşığı kadar salça ve ayıklanıp yıkanmış 1 orta boy kase kadar bulguru ekledim.Biraz da bu şekilde çevirdim.En son da haşlanmış mercimeği içine kattım.Mercimeğin kalan suyunu da dökmeden pilava ekledim,tüm vitamini suyunda kalıyor çünkü aman sakın dökmeyin.Son olarak da bulgurun üzerini biraz geçecek kadar su ekledim.Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirip demlenmesi için 5-10 dk kadar beklettim.Üzerine taze sarımsak dilimledim ve yanında da yoğurtla servis yaptım.Bulguru sevenlerin denemesini tavsiye ederim.Afiyet olsun.

0 kİşİ fİkrİnİ söylemİş:

Ordan Burdan Hayattan Bizim Usul Makarna' da